• تاریخ انتشار : 1400/09/17 - 09:23
  • بازدید : 60
  • تعداد بازدیدکننده : 60
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی

روز سه شنبه ۱۶آذر،دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشستی با مدیران گروه های دانشکده دندانپزشکی دیدار کرد

آسیب شناسی با نگاه راهبردی جایگاه دانشکده دندانپزشکی را تثبیت می‌کند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: فصل مشترک ارتقای علمی و آموزشی و تثبیت جایگاه ویژه دانشکده دندانپزشکی در کشور و منطقه، آسیب شناسی با نگاهی دقیق و راهبردی است.

دکتر علیرضا زالی صبح امروز در جلسه ای که با حضور مدیران گروه های آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه برگزار شد، بر ضرورت حفظ و تثبیت جایگاه ممتاز دانشکده دندانپزشکی که در سایه اهتمام و تلاش اساتید برجسته این گروه به دست آمده تاکید کرد.
دکتر زالی با تاکید بر تامین فضای فیزیکی مناسب و تجهیزات و جذب اعضای هیئت علمی گفت: باید ضمن حفظ  ساختار هرم ارتقا اعضای هیئت علمی، جذب اعضای هیئت علمی جوان، علاقه‌مند و متخصص در دستور کار باشد.  
رییس دانشگاه خاطرنشان کرد: تا زمانی که آسیب شناسی دقیق در حوزه های مختلف در دانشکده دندانپزشکی انجام نشود، اقداماتی که صورت می گیرد اثربخشی لازم را نخواهد داشت.


دکتر زالی با بیان این که قوانین و ضوابط گروه پزشکی، قابلیت تسری به حوزه دندانپزشکی را ندارد، افزود: کارکرد فعالیت‌ها، خدمات، تعرفه ها، قوانین هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی اساسا در دندانپزشکی متفاوت از پزشکی است و اصرار به ادامه مسیر در این فیلد خطاست.
وی ضرورت جذب اعضای هیئت علمی در گروه دندانپزشکی دانشگاه را یادآور شد و ادامه داد: باید سهم قابل توجهی به صورت اضطراری در فراخوان های جذب دیده شود.
ایجاد بسترهای جدید توسعه و خلاقانه در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی بخش دیگری از مواردی بود که دکتر زالی به آن اشاره کرد.
رییس دانشگاه در ادامه ضرورت برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف متعالی حوزه دندانپزشکی کشور را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های بیمارستانی با عنوان دندانپزشکی بیمارستانی می تواند راهکار موثری برای ارتقای این حوزه باشد.
تعامل بیشتر با بخش خصوصی، بین المللی سازی و ارایه خدمات علمی، پژوهشی و درمانی دندانپزشکی در منطقه، استفاده حداکثری از منابع موجود و ایجاد فضای پرنشاط و همراه با تعامل و همکاری در فضاهای علمی و پژوهشی از دیگر مواردی بود که دکتر زالی در جمع مدیران گروههای آموزشی دندانپزشکی دانشگاه به آن پرداخت.
در ادامه دکتر دالبند رییس دانشکده دندانپزشکی نیز دراین جلسه با اشاره به شیوع پاندمی کرونا و چالش هایی که برای حوزه های درمانی و بهداشتی ایجاد کرد، اظهار کرد: خوشبختانه دانشکده دندانپزشکی با حضور اعضای باتجربه و متخصص با کمترین آسیب از بحرانی ترین شرایط کرونا عبور کرد.
راه اندازی بخش های جدید، افتتاح پروژه های عمرانی، نوسازی و بهسازی بخش های از درمانگاه دندانپزشکی بهفرو برگزاری آزمون های بورد و تلاش برای جذب اعضای هیئت علمی از مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

 


رییس دانشکده دندانپزشکی از تلاش های جامعه دندانپزشکی دانشگاه خصوصا در شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: بخش خدمات اورژانسی دندانپزشکی  در هیچ دوره ای از کووید۱۹تعطیل نشد و بسیاری از این همکاران در راه ارایه خدمت به درجه رفیع شهید سلامت نایل شدند.
در بخش دیگری از این نشست دکتر حسن پیری مشاور اجرایی رییس و مدیر حوزه ریاست ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند اعضای فرهیخته و دانشمند گروه دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، بخش زیادی از تحول درحوزه دندانپزشکی را مدیون تلاش های این گروه عنوان کرد.
وی با بیان این که اقدامات صورت گرفته و خدماتی که به مردم ارایه شده در دانشکده دندانپزشکی باعث افتخار دانشگاه و کشور است، گفت: در دوران شیوع کرونا اقدامات ارزنده ای توسط این گروه انجام شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این جلسه که ۱۵آذرماه در تالارشهیدبهشتی با حضور دکتر شادنیا مشاور اجرایی معاونت آموزشی، دکتر حیدریان مقدم مشاور رییس دانشگاه، دکتر حائری مشاور رییس دانشگاه و مدیران گروههای آموزشی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، درباره مسائلی نظیر جذب اعضای هیئت علمی توانمند، تامین امکانات و تجهیزات، کاهش روند بروکراسی، ارتقای کیفیت آموزشی، ضرورت جذب دانشجویان خارجی، تدوین گایدلاین های علمی، افزایش همگرای بین دانشگاهی، ایجاد قوانین حمایتی و ضرورت برنامه ریزی کلان برای ارتقا جایگاه دندانپزشکی مورد بحث و تبادل نظر شد.


 

گالری تصاویر
کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق

 

  • گروه خبری : آرشیو
  • گروه خبری : 111073
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب