رسالت و شرح وظایف :
معاونت دانشکده به عنوان متولی اصلی امور آموزش دانشکده مسئولیت ها و وظایف زیر را به عهده دارد:
برنامه ریزی:
-
برنامه ریزی برای اجرای موثر برنامه های آموزشی مصوب
-
برنامه ریزی برای فراهم شدن شرایط توسعه آموزش
-
برنامهریزی برای گسترش دورههای تحصیلات تکمیلی دانشکده با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه
-
برنامه ریزی برای ارتقاء فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی و جذب اعضای هیئت علمی جدید متناسب با نیازهای آموزشی
نیازهای آموزشی
-
برنامه ریزی برای بازنگری برنامه های آموزشی و ارائه پیشنهاد به مراجع بالاتر
-
برنامه ریزی برای تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان
-
برنامه ریزی برای جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و گروههای آموزشی در فرآیندهای مدیریتی، عملیاتی و ارزشیابی
هماهنگی:
-
هماهنگی با ریاست و مدیریت دانشکده در جهت اهداف و سیاست های آموزشی و پژوهشی دانشکده
-
هماهنگی باسایر واحدها در جهت نیل به اهداف سازمانی
-
هماهنگی با فعالیت های گروههای آموزشی در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
-
هماهنگی فعالیت های اداری و واحدهای تابعه در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
-
برقراری ارتباط با معاونت آموزشی دانشگاه به منظور اطلاع از سیاست های آموزشی و ارائه پیشنهادات و درخواست ها
نظارت:
-
نظارت بر فعالیت های گروه های آموزشی
-
نظارت بر حسن اجرای فعالیت های اداره آموزش، امور آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده، دفتر توسعه آموزش
-
نظارت بر حسن اجرای مقررات، آیین نامه ها و قوانین آموزش
اجرایی:
-
اجرای سیاست ها، خط مشی ها ی معاونت آموزشی دانشگاه
-
مشارکت در برگزاری شورای تحصیلات تکنیلی دانشکده
-
ارائه پیشنهاد، نظر و صدور دستور به منظور ارتقاء فعالیت های آموزشی و اجرای سیاست ها و خط مشی های آموزشی در راستای مسئولیت های محوله
-
ارجاع نامه های اداری واصله به ادارات و واحدهای مربوطه، دریافت پیشنهادات اعضای هیئت علمی، گروه های آموزشی، واحدهای تابعه، دانشجویان و کارکنان و بررسی و دستور به اقدامات لازم، شرکت در جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و هیئت رئیسه دانشکده
-
همکاری در برنامه ریزی و برگزاری کنفرانس های علمی، کارگاه های آموزشی، دوره های بازآموزی
ارزشیابی:
-
ارزش یابی فعالیت های آموزشی دانشکده از جمله ارزشیابی تدریس اساتید
-
ارزشیابی درونی گروه های آموزشی واحدهای آموزشی تابعه
-
ارزشیابی کارکنان آموزش
-
ارزشیابی فرآیندهای آموزشی
|