• تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 11:18
  • بازدید : 48
  • تعداد بازدیدکننده : 47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی

لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی

قابل توجه کلیه همکاران گرامی

 

 

همانگونه که مستحضرید کشور همواره با کمبود منابع انرژی مواجه بوده و این موضوع لزوم استفاده بهینه و صرفه جویی در استفاده از آنها را ضروری می نماید.

 

بر این اساس خواهشمند است رعایت موارد ذیل و سایر موارد مشابه در دستور کار قرار گیرد:

 

-     استفاده از کولرهای گازی به حداقل رسیده و در صورت ضرورت، دمای آنها بر روی 25 درجه سانتیگراد تنظیم گردد. هنگام خروج از اتاق و زمانیکه فردی در اتاق حضور ندارد، کلیه مصرف کننده ها خاموش گردند.

-     برق راهروها و معابری که نور طبیعی کافی دارند، حتی المقدور خاموش گردد.

-     فن کوئل ها و روشنایی فضاهایی که خالی از افراد است، موکدا خاموش گردد.

-     استفاده از هیترها و لوازم برقی پرمصرف به حداقل برسد.

-     روشنایی و سیستمهای سمعی و بصری کلاسها و سالنها حتما پس از اتمام برنامه، توسط همکاران محترم آموزش ، مسئول سمعی بصری یا نیروی خدمه مربوطه خاموش گردد.

-     در روزهای پایانی هفته و ایام منتهی به تعطیلات، فقط یک یا دو فن کوئل روشن بماند تا در اولین روز کاری پس از تعطیلات و با روشن شدن چیلر، فضاها از خنکی حداقلی برخوردار باشند.

-     عمده بخشهای دانشکده دارای پنجره های بزرگ بوده و از نور طبیعی به میزان کافی برخوردار میباشند لذا در صورتیکه کاهش روشنایی در عملکرد بخش اختلالی ایجاد نمیکند، استفاده از روشنائی ها به حداقل برسد.

-     همکاران محترم حراست و تاسیسات، در هنگام گشت زنی در خارج از ساعات اداری، نسبت به خاموش نمودن مصرف کننده های غیر ضروری اقدام نمایند.

-     سرمایش و گرمایش سالن IT حتما در پایان ساعت اداری توسط همکاران واحد IT و سمعی بصری خاموش شود.

- یکی از اصلی ترین عوامل هدررفت آب در منازل و سازمانها، شیرهای نامناسب، فلاش تانک های معیوب و سرویس های بهداشتی فرنگی غیراستاندارد میباشند، همکاران محترم تاسیسات وظیفه دارند در اسرع وقت نسبت به تعمیر و اصلاح آنها و در غیراینصورت درخواست خریداری و تعویض آنها اقدام نمایند. سایر همکاران نیز میتوانند با مشاهده عوامل مختلف هدررفت آب، آن را به مدیریت امور اداری یا مدیر محترم خدمات دانشکده گزارش نمایند.

- چیلرهای دانشکده که یکی از پرمصرف ترین تجهیزات برقی است، طی روزهای کاری از ساعت 4 صبح روشن شده و در ساعت 13 خاموش میگردند. ضرورت دارد همکاران محترم آموزش، مسئول سمعی بصری و هر یک از عزیزانی که برنامه سخنرانی، کلاس یا کارگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده دارند از روز قبل به همکاران محترم تاسیسات اطلاع دهند تا چیلر زودتر روشن شده و سالن آمفی تئاتر به میزان کافی خنک شود.

- هر یک از همکاران محترم نیز میتوانند بر اساس وظیفه شهروندی نسبت به انجام سایر موارد که در کاهش مصرف انواع انرژی تاثیرگذار است اقدام نمایند.

 

مزید امتنان خواهد بود با رعایت موارد فوق و سایر موارد مشابه، وظیفه خود را در قبال صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ آن برای نسلهای بعدی به نحو احسن به انجام رسانیم.

 

  • گروه خبری : آرشیو
  • گروه خبری : 128591
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب