• تاریخ انتشار : 1398/03/07 - 08:03
  • بازدید : 378
  • تعداد بازدیدکننده : 70
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کتاب مهندسی و علم مواد در سیم های ارتودنسی ترجمه و تألیف دکتر حسن علی شفیعی

کتاب مهندسی و علم مواد در سیم های ارتودنسی که توسط دکتر حسن علی شفیعی دانشیار بخش ارتودانتیکس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی و دکتر آناهیتا دهقانی سلطانی به رشته تحریر درآمده، توسط انتشارات رویان پژوه انتشار یافت.

روابط عمومی دانشکده

کتاب مهندسی و علم مواد در سیم های ارتودنسی که توسط دکتر حسن علی شفیعی دانشیار بخش ارتودانتیکس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی و دکتر آناهیتا دهقانی سلطانی به رشته  تحریر درآمده، توسط انتشارات رویان پژوه انتشار یافت.

نکته ی جالب توجه در انتشار این کتاب ، بررسی سیم های ارتودنسی ار دیدگاه مهندسی، توسط یک متخصص ارتودنسی است که پس از سالها تدریس و تحقیق، علوم پزشکی و مهندسی را با یکدیگر تلفیق نموده است.

مؤلف در مقدمه این کتاب با بیان این مطلب که علم و دانش باعث افزایش بصیرت و درک انسان از آنچه  مشاهده می کند می شود، افزوده است: کسب علم و دانش، تنها راه افزایش درک و فهم انسان از عالم هستی است.

دکتر شفیعی درمان های موفق ارتودنسی را علاوه بر مهارت دست و دانش کافی درباره ی مراحل مختلف درمان، نیاز به دانش کافی جهت انتخاب مناسب مواد و سیم های ارتودنسی نیز عنوان کرده است.

وی در کتاب آورده است ، تسلط بر علم مواد به ارتودنتیست این امکان را می دهد که بتواند کیفیت درمان را افزایش دهد و آشنایی با ویژگی های متالورژیکی سیم های ارتودنسی، سیم های فلزی را در دستان ارتودنتیست، همچون موم نرم می کند.

 مهندسی و علم مواد، دانشی است که در فصل مشترک رشته های شیمی، فیزیک و مکانیک قرار گرفته است،هدف از این رشته مطالعه ی ساختار مواد در مقیاس های میکروسکوپی، نانو، اتمی و الکترونی جهت ایجاد ارتباط میان ساختار و خواص مواد، به منظور بهبود خواص مواد، توسعه ی مواد نوین، توسعه و طراحی فرایندهای تولید مواد اولیه و محصولات مهندسی می باشد. این رشته امروزه مطالعه ی  طیف گسترده ای از مواد مهندسی مانند پلیمرها، نیمه هادی ها، سرامیک ها، فلزات، مواد مرکب، مواد نرم و بیولوژیک، کانی ها و مواد معدنی را پوشش می دهد.

این کتاب حاصل تلاش نویسندگان  برای ارائه اطلاعات علمی ، مهندسی و کاربردی سیم های ارتودنسی است تا دندانپزشکان و متخصصین ارتودنسی بتوانند با تسلط بیشتری به درمان های ارتودنسی بپردازند.

  • گروه خبری : کتابخانه
  • گروه خبری : 78664
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب