آیین‌نامه تسویه حساب کتابخانه‌های تابع دانشگاه

 

این آیین‌نامه برای تعیین نحوه تسویه حساب در چارچوب مشخص در کتابخانه‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدوین شده است.

 مقدمه: با توجه به ضرورت هماهنگی جهت ارائه خدمات در کتابخانه‌های تابعه دانشگاه نیاز است تسویه حساب کاربران به صورت متمرکز و در چارچوپ مشخص انجام شود تا از اعمال سلیقه و ایجاد بی‌نظمی در ارائه خدمات جلوگیری شود. لذا آیین‌نامه تسویه حساب با هدف تسهیل در انجام تسویه حساب و ارائه خدمات مطلوب به کاربران تهیه و تدوین شده است.

ماده 1 :تعاریف

دانشگاه: منظور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

کتابخانه مرکزی: منظور مدیریت منابع علمی، کتابخانه مرکزی و اسناد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

کتابخانه تابعه: منظور از کتابخانه تابعه تمامی کتابخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعم از کتابخانه‌های دانشکده‌ای، مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی، مراکز تحقیقاتی، گروه‌های آموزشی، خوابگاه‌ها و ... است.

 تسویه حساب: تمامی اعضاء کتابخانه اعم از دانشجویان، اعضاء هیات علمی، کارمندان و .... می‌بایست در پایان فعالیت خود همه منابع علمی به امانت گرفته شده را به کتابخانه مربوطه تحویل دهند و پس از تسویه حساب با آن کتابخانه، به کتابخانه مرکزی مراجعه و تسویه حساب نهایی دریافت کنند.

ماده 2 :تسویه حساب دانشجویان

دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی در هنگام فراغت از تحصیل خود به همراه کارت عضویت کتابخانه و فرم تسویه حساب دانشگاه به کتابخانه مربوطه خود مراجعه و پس از بررسی‌های لازم و تایید معاونت آموزشی و پژوهشی واحد مربوطه تسویه حساب دریافت می‌کنند.

مسوول کتابخانه تابعه باید پس از تطبیق فایلWord وPdf  پایان‌نامه با شکل فیزیکی، فایلPdf  پایان‌نامه را در نرم‌افزار جامع کتابخانه آپلود کنند.

تبصره 1: مدارک لازم جهت تسویه حساب با کتابخانه

  1. یک نسخه پایان‌نامه صحافی شده. (لطفا قبل از انجام صحافی، شماره پایان‌نامه خود را از کتابخانه دریافت کنید.)
  2. رنگ جلد: پایان‌نامه‌های تخصصی/ زرشکی و پایان‌نامه‌های عمومی/ سورمه‌ای است.
  3. عنوان پایان‌نامه: در بالای چکیده فارسی و انگلیسی (در هر دو نسخه چاپی و الکترنیک) حتماً قید گردد.
  4. هر دو چکیده فارسی و انگلیسی باید دارای کلیدواژه باشند.
  5. نام و نام خانوادگی اساتید راهنما و مشاور بطور کامل قید گردد.
  6. نسخه نهایی و اصلاح شده فایل پایاننامه (pdf, word) به ایمیل کتابخانه ارسال شود: Shahidbeheshti.dentalib@gmail.com

 تبصره 2: با توجه به آپلود فایلPdf  پایان‌نامه‌ها در نرم‌افزار جامع کتابخانه لازم است از ارسال شکل فیزیکی آن به کتابخانه مرکزی خودداری شود.

- دانشجویان انتقالی، جابجایی، مهمان، محروم از تحصیل، و .... که پروفایل آنان در نرم‌افزار کتابخانه مرکزی فعال می‌باشد لازم است حتما با کتابخانه تابعه مربوطه و کتابخانه مرکزی تسویه حساب کنند  نظارت بر این امر بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه می‌باشد.

ماده 3 :تسویه حساب کارمندان و اعضاء هیات علمی

- کلیه اعضاء هیات علمی و کارکنان دانشگاه به هنگام مرخصی‌های طولانی مدت، فرصتهای مطالعاتی، مأمور به خدمت شدن در خارج از دانشگاه و مراکز تابعه، مأموریت آموزشی، ادامه تحصیل و بازنشستگی می‌بایست مطابق مقررات با کتابخانه مرکزی و تابعه واحد مربوطه تسویه حساب کنند و کارگزینی واحد مربوطه موظف است قبل از دادن هرگونه مرخصی طولانی مدت، مأموریت آموزشی، انتقال یا بازنشستگی به کارمندان، تسویه حساب اشخاص را با کتابخانه مرکزی و تابعه مطالبه کند.

این آیین‌نامه با یک مقدمه، سه ماده و یک تبصره در تاریخ 1394/08/18 به تصویب اعضای شورای تخصصی مدیریت منابع علمی، کتابخانه مرکزی و اسناد رسید و از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجرا است و کلیه آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مغایر با آن لغو و بالااثر اعلام می‌شود.

 

دانلود فایل PDF

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب