معاونت دانشجویی و فرهنگی

  • تاریخ انتشار : 1401/02/26 - 08:17
  • بازدید : 81
  • تعداد بازدیدکننده : 81
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی

کارگاه آموزشی غلبه بر اهمال کاری برگزار شد.

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده دندانپزشکی، کارگاه آموزشی غلبه بر اهمال کاری در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

 

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده دندانپزشکی، کارگاه آموزشی غلبه بر اهمال کاری ویژه دانشجویان، روز یکشنبه مورخ 25 اردیبهشت ماه در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

مریم بابازاده افغان مدرس این کارگاه به اهمیت افزایش مشکلات اهمالکاری در دوران تحصیل دانشجویان که علت زیر بنایی افت تحصیلی و به تبع آن مشکلات دیگر روان شناختی، تاکید کرد و افزود: طبق آمار های موجود اهمالکاری یکی از مشکلاتی است که در طی دوران زندگی می تواند تاثیرات منفی در جهت پیشرفت فرد داشته باشد و لازم است بدانیم که برطرف کردن این مشکل لزوما به معنای فهم کامل چرایی انجام آن نیست. باید بدانیم که چگونه یک اهمال کار از آب در آمدیم، چرا انجامش می دهیم و چه چیزی باعث تداوم آن می شود و باعث شده تا کنون رفتار تغییر نکند.

وی در ادامه افزود؛ ممکن است دچار این تصور شویم که فهم علت زیر بنایی مشکل، برای تغییر سریع کافی می باشد، اما امروزه اعتقاد بر این است؛ اگر برای شما روشن است که چه چیزی باعث می شود این گونه رفتار کنید برای برخی ممکن است این فرایند به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. از این رو تمرین و پشتکار ضروری است و در بلند مدت نتیجه می دهد.

بابازاده افغان برچسب اهمالکاری را یک برچسب منفی دانست و افزود: فقط مشکل را بدتر می کند؛ چون دلالت بر این دارد که یک ویژگی شخصیتی است و تغییر نمی کند؛ در صورتی که ما در این کارگاه قصد داریم بگوییم که یک رفتار است و رفتار قابل تغییر است و باید یاد بگیریم با تمرین و ممارست، گرایش به اجتناب و تاخیر و به تعویق انداختن کارها را کنترل نماییم.

در ادامه روانشناس مرکز مشاوره وسلامت روان به عمده مشکلاتی که امکان دارد دانشجویان در طول سالهای تحصیلی خود با آنها مواجه شوند و هم چنین چگونگی توقف اهمالکاری توضیح داد. همچنین ملاک ها و معیارهایی نیز برای فهم این که چرا افراد اهمالکاری می کنند بیان شد.

وی بر این باور است؛ این کارگاه برای افرادی مناسب است که:

1- نمی دانند چرا اهملکاری می کنند.

2- در مورد این کار احساس بدی دارند.

3- آرزو می کنند که این کار را انجام ندهند.

4- می خواهند تغییر کنند اما نمی دانند که چگونه.

 

  • گروه خبری : آرشیو,معاونت دانشجویی
  • گروه خبری : 116585
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب