• تاریخ انتشار : 1400/04/05 - 12:00
  • بازدید : 28
  • تعداد بازدیدکننده : 28
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی

حرم شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

رییس دانشگاه از تدفین ۵۰۰ شهید گمنام در ۱۹۳دانشگاه کشور خبر داد و گفت: در ۱۹۳دانشگاه، پیکر مطهر ۵۰۰شهید گمنام تدفین شده است، این گوهرهای درخشان نمادهایی از سلحشوری و رشادت مردم ایران هستند.

 

رییس دانشگاه از تدفین  ۵۰۰ شهید گمنام در ۱۹۳دانشگاه کشور خبر داد و گفت: در ۱۹۳دانشگاه، پیکر مطهر ۵۰۰شهید گمنام تدفین شده است، این گوهرهای درخشان نمادهایی از سلحشوری و رشادت مردم ایران هستند.

آیین افتتاحیه حرم شهدای گمنام یکم تیرماه با حضور فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مسئولان و خادمان آستان مقدس رضوی برگزار شد.

دکتر زالی در مراسم افتتاح حرم مطهر شهدای گمنام پردیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که حرم شهدای گمنام زینت بخش صحن و سرای مقدس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است، خلق حماسه بزرگ و ظفرمندانه انتخابات به دست مردم سلحشور ایران را تبریک گفت.

وی افزود: این حرم مقدس برای تعزیت هر چه بهتر شهدا و برگزاری مراسم های دینی و مذهبی دانشگاهیان ایجاد شده است.

وی تقارن مراسم افتتاح حرم شهدای گمنام دانشگاه با ولادت هشتمین امام شیعیان را به فال نیک گرفت و به گوشه ای از ویژگی های اخلاقی برجسته امام رضا(ع) اشاره کرد.

رییس دانشگاه، رفتارو خط مشی سیاسی و اجتماعی و همچنین علم فراوان و نقش موثر هشتمین اختر امامت و ولایت شیعیان در ترویج علوم را مورد توجه قرار داد و ابعاد مختلف تاریخی و سیاسی آن را تشریح کرد و گفت: در روزگاری كه امام رضا عليه السلام می زيست مسایل علمی خاص رونق وبا امور سياسی و اجتماعی به هم تنيده بود، امام رضاعليه السلام در اين دوره از اسلام اصيل و انديشه‌های ناب پيامبر اكرم(ص) دفاع و با استفاده از ابزارها و مقتضيات زمان وظيفه الهی خود را در پاسخ به شبهات عملی، سیاسی و مذهبی به بهترین شکل ممکن ایفا كردند.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران در ادامه با بیان این که شهدا نماد و سنبل سلحشوری، رشادت و ایثاگری مردم شریف ایران هستند خاطرنشان کرد: تقریبا در طول سالهای بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و در اوج آن در زمان دفاع مقدس بالغ بر ۳۴۳هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

دکتر زالی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۱۳هزار شهید مفقود الاثر تقدیم انقلاب اسلامی شد که در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته ۱۰هزار شهید شناسایی قطعی شده‌اند، تاکید کرد:هنوز سه هزار شهید مفقود الاثر دیگر در کشور و یا مرزهای عراق وجود دارد و اقدامات ویژه‌ای برای شناسایی پیکر مطهر شهدای مفقود الاثر و گمنام صورت گرفته و تلاش برای تفحص همچنان ادامه دارد.

وی بابیان این که از سال ۱۳۸۰انجام آزمایش «دی ان ای» از خانواده معزز شهدای مفقود الاثر آغاز شده، تاکید کرد: کاوش برای یافتن پیکر مطهرشهیدان گرانقدر ایران اسلامی به عنوان کاری جهاد گونه با جدیت دنبال می شود.

رییس دانشگاه از تدفین حدود ۵۰۰شهید گمنام در ۱۹۳دانشگاه کشور خبر داد و افزود: در حدود ۱۹۳دانشگاه،  قریب ۵۰۰شهید گمنام دفن شده اند که این گوهرهای درخشان نمادهایی از سلحشوری و رشادت مردم ایران هستند.

سردار محسن شیخی مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران نیز در این مراسم یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافع سلامت و وطن را گرامیداشت.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مسوولان دانشگاه در راستای افتتاح حرم شهدای معزز و گمنام خاطرنشان کرد: یقینا احداث یادمان شهدا به عنوان سمبلی افتخار آفرین تلقی می شود ولی باید توجه داشته باشیم که مهمترین اساس زنده کردن یاد و خاطره شهدا پیروی از آرمانها و ارزش های این عزیزان سرافراز است.

دکتر محمد علی امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه شکل گیری مقبره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تلاش مسوولان و مجموعه دانشگاه برای شکل گیری این مکان مقدس وپاسداشت ارزش های شهدا و دفاع مقدس قدردانی کرد.

وی با بیان این که حرم مقدس شهدای گمنام سنبلی از ادامه روحیه ایثار و شهادت است به فعالیت های ارزشمند، انسان دوستانه و مجاهدت دانشجویان بسیجی اشاره کرد.

حمیدرضا دهقان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه، نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن قدرانی از تلاش و پیگیری های مسوولان دانشگاه در راستای شکل گیری مقبره مطهر شهدای گمنام دانشگاه اظهار کرد: افتتاح حرم مطهر شهدای گمنام در پردیس پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اقدام موثری برای برگزاری هر چه شکوهمند تر اجتماعات مذهبی و دینی دانشجویان دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: احداث این مقبره از سال ۹۲همزمان با خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام در محل پردیس دانشگاه آغاز شد اما نیمه کاره مانده بود تا اینکه پس از گذشت ۸سال تکمیل این کار ناتمام اواخر سال ۹۹در دستور کار قرار گرفت و اکنون با تلاش و نگاه ویژه مسوولان دانشگاه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مولودی خوانی خادمان امام رضا(ع)، شستشوی قبور شهدای گمنام با گلاب رضوی و تقدیر از خانواده شهیدان احدی، بیگ محمدی و شبانی از شهدای دفاع مقدس این دانشگاه از محورهای این مراسم بود.

گالری عکس

 


 

 

  • گروه خبری : آرشیو
  • گروه خبری : 105774
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب