• تاریخ انتشار : 1400/11/12 - 13:42
  • بازدید : 54
  • تعداد بازدیدکننده : 54
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی

همایش بزرگ پیاده روی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

صبح امروز، در حاشیه برگزاری همایش بزرگ پیاده روی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی، بر ضرورت گسترش همکاری های مشترک میان دو دانشگاه تاکید شد.

صبح امروز، در حاشیه برگزاری همایش بزرگ پیاده روی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی، بر ضرورت گسترش همکاری های مشترک میان دو دانشگاه تاکید شد.

صبح امروز همایش بزرگ پیاده روی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده بهداشت دانشگاه با حضور اعضای هیئت رییسه، اساتید، دانشجویان و کارکنان دو دانشگاه برگزار شد.

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه، در این همایش ضمن تبریک به حسن سلیقه متولیان این همایش که در یوم الله دهه فجر منجر به بیعت مجدد با آرمان های عدالت ورزانه انقلاب اسلامی ۲دانشگاه شده است، عنوان کرد: دانشگاهیان سهمی مهم، تاثیرگذار و بی بدیل در انشا و معماری انقلاب اسلامی داشتند و یکی از کانون های فعال و اثربخش در جریان تداوم و بالندگی انقلاب محسوب می شدند، به گونه ای که می توان گفت ۱۲بهمن، آغاز دهه فجر، تجلی به ثمرنشستن یک ممارست و استقامت انقلابی میان حوزه و دانشگاه بود.

وی ادامه داد: در آن روزهای سخت و فضایی پر التهاب و اضطراب آفرین، ملت ایران منتظر قدوم مبارک رهبر کبیر انقلاب بودند و تحصن دانشگاهیان در کنار روحانیون در آن دوران که سرآغاز وحدت میان حوزه و دانشگاه بود، موجب شد بزنگاه جدیدی در تاریخ میهن اسلامی رقم خورد.

رییس دانشگاه همایش امروز را تجلی نقش خوش دانشگاهیان در آن روزها اعلام کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی دانشگاهیان در تمامی عرصه ها نقش آفرینی موثری کردند. به جرات می توان گفت یکی از بن مایه های موثر در توفیقات و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی، خوداتکایی و خودباوری علمی است. حتی دشمنان نیز اذعان دارند رشد شتابان علم در کشور که ماحصل تلاش اندیشمندان، اساتید، دانشجویان و کارکنان در فضای آکادمیک و دانشگاهی است، یکی از دستاوردهای مهم و ثمرات ارزنده انقلاب اسلامی است.

دکتر زالی با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه های کشور در همه حوزه های دانشی و مهارتی، پیش قراول و پیشتاز در منطقه هستند، اظهار کرد: بدون تردید ایرانیان در زمینه هایی همچون پزشکی، علوم انسانی، ریاضی، مهندسی و به طور کلی در تمام مولفه های متعدد دانشی و در سایه تحریم های ظالمانه گوی سبقت را در منطقه ربوده اند. میت وان با افتخار اعلام کرد یکی از مصادری که به سرعت و به برکت انقلاب اسلامی توانست نقش خود را در نیل به خوداتکایی و خودکفایی ملی ایفا کند، دانشگاه ها بودند.

به گفته وی، دانشگاه ها بعد از انقلاب در تحقق این راهبرد بسیار تلاش کردند و امروزه تجلی و تجسم نمایی و عملیاتی از خوداتکایی و عزت نفس ملی هستند.

وی از رفع نیازهای حوزه سلامت و درمان کشور و پیشتاز بودن ایران اسلامی در منطقه آسیای جنوب غربی خبر داد و تصریح کرد: مرزهای دانشی حوزه سلامت از منطقه آسیای جنوب غربی فراتر رفته و تا منطقه مدیترانه شرقی گسترش یافته است.

رییس دانشگاه با بیان اینکه برنامه های بسیار خوبی در حوزه سلامت به ثمر رسیده که نشانه پیشرفت انقلاب در همه زمینه هاست، افزود: نقشه راه پیش روی دانشگاه برای به تکامل رسیدن و تدبر علمی و دگردیسی انقلابی، بر دو محور مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب؛ عدالت گستری و محرومیت زدایی استوار است.

وی در پایان از گسترش همکاری میان ۲دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی خبر داد

اجرای برنامه های مشترک ۲دانشگاه با محوریت پژوهش و دانش

دکتر سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی در این همایش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۱۲بهمن و سالروز ورود مبارک رهبر کبیر انقلاب، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به تمام ملت، دانشگاهیان و ۲خانواده بزرگ دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی، عنوان کرد: امیدوارم در چهل و سومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از پیش این دو دانشگاه برای کشور مفید باشند و در راستای استحکام سنگ بنای تمدن جدید انقلاب اسلامی، بیش از پیش گام بردارند.

 وی در ادامه از امام راحل(ره) و شهدای بزرگوار که با جانفشانی آنان نهال انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده است، یاد کرد و گفت: آغاز دهه فجر، آغاز گسترش همکاری های بین ۲دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی با محوریت توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری است

به گفته رییس دانشگاه، این برنامه مشترک دارای ۷محور است که علاوه بر "امنیت و حراست از اراضی و قلمرو نظام جمهوری اسلامی"، بر "پژوهش و دانش" تاکید ویژه دارد

 وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در تحول دانش و پژوهش، تصریح کرد: رییس جمهور ایران اسلامی، دانشگاه ها را سرآغاز تحول می داند و این تاکیدات در کنار جزییات بیانیه گام دوم انقلاب، مکملی برای برداشتن قدم های استوار در ۴۰سال دوم انقلاب و بنانهادن پرشتاب تمدن نوین اسلامی به منظور افزایش رفاه و سعادتمندی ملت ایران است.

 دکتر نصیری قداری  در پایان اظهار کرد: دانشگاهیان و نخبگان نقش پررنگی در این مسیر دارند، چراکه تحول یعنی داشتن ایده و فکر که در از مهمترین دارایی های جوانان فرهیخته این کشور است

 دکتر علیرضا فارسی معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این همایش ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر، اجرای برنامه مشترک را آغاز مسیر توسعه همکاری ها میان ۲دانشگاه دانست و افزود: البته پیش از این با همکاری هر ۲دانشگاه در امر واکسیناسیون اقدامات قابل دفاعی رقم خورد و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور برای تقویت زیرساخت های پیشگیرانه بهداشتی برنامه ریزی های مطلوبی با مشارکت این ۲دانشگاه صورت گیرد.

منبعدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 

کد خبرنگار: ۷۷۰۲ی.ق

 

 

 

  • گروه خبری : آرشیو
  • گروه خبری : 113252
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب