• تاریخ انتشار : 1401/07/23 - 17:25
  • بازدید : 97
  • تعداد بازدیدکننده : 97
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی

گزارش نشست هیات رئیسه و اساتید پیشکسوت دانشکده دندانپزشکی و نمایندگان دانشجویان درسالن جلسات روز شنبه 23/07/1401

گزارش نشست هیات رئیسه دانشکده دندانپزشکی و نمایندگان دانشجویان درسالن جلسات روز شنبه 23/07/1401


این نشست صمیمانه روز شنبه مورخ 23 مهرماه باحضور دکتر سورنا وهبی رئیس، دکتر اردشیر لفظی معاون آموزشی، دکتر فهیمه کوشکی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر محمد جعفر اقبال، دکتر امیرقاسمی، دکتر جمیله بیگم طاهری ، دکتر معصومه مسلمی و مدیر آموزش دانشکده با نمایندگان دانشجویان ترم های مختلف در سالن جلسات ریاست دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی برگزار گردید.

در ابتدا دکتر اقبال ضمن تبریک میلاد پیامبر مهربانی، ابراز علاقه فراوان خود را به واسطه تحصیل، کار و داشتن دوستان خوب در دانشکده بیان نمود و گفت : در این دوهفته اخیر هم خیلی ناراحت بودم و هم بازتاب های مختلفی از اساتید داشتم و متوجه بودم که هم شما و هم مجموعه مدیریت دانشکده و دانشگاه اذیت شدند، دانشکده ما حالت درمانی و بیمارستانی دارد و از وجه اخلاقی ما درمانگر هستیم و درمانگر در هر شرایط و محیطی باید کار خود را انجام دهد. اینجا هم بحث سیاسی نمی کنیم. خدمت دکتر وهبی جهت احوالپرسی رسیدم و پیشنهادی دادم ، البته بنده قصد مداخله در کار مدیریت و مسئولین ندارم، گفتم به این شکل کار پیش نمیرود و مردم و دانشجویان زیان میکنند و مصلحت نیست این وضعیت ادامه یابد. به همین جهت با برخی از اساتید و دانشجویان که از شرایط دانشکده ناراحت بودند صحبت کردم تا دور هم جمع شویم و همفکری کنیم و این موضوع را به حاصل ونتیجه ای برسانیم.

برای خود و اساتید حاضر شأن و اعتباری قائل بوده ام. به واسطه مختصر آبرو و اعتباری که دارم میخواهم شما دانشجویان به سرکلاس و درس و بخش های خود بروید و مریض های محتاج درمان دندان را ببینید.میدانید که حدود 13 سال سابقه ریاست دانشکده را داشته ام و قبلا هم کار مدیریت کرده ام.سیستم و مجموعه اداری هم قوانین خود را دارد.  علت این تقاضا لطف و حسن ظن مدیریت مجموعه به من و بیشتر به اساتید حاضر بوده است.از مسئولین دانشکده خواهش دارم بدون قید شرط و قرار، هر گونه کمکی به تعلیم و تربیت دانشجویان میتوانید انجام دهید و مضایقه نکنید و جلسه و بحث و گفتگو هم بعدا بگذارید. با شناختی که از دکتر وهبی دارم میدانم که این لطف را در حقتان خواهند کرد.گفتگو و حرف شما هم شنیده شده و ممکن است بعضا مخالف یا موافق باشند.ان شاء الله در فرصت مغتنم پاسخ داده خواهد شد و این دو موضوع را کاملا از هم جدا بکنید.در پایان از دکتر وهبی هم خواهش دارم با این موضوع پدرانه برخورد کند و در قالب چهارچوب قوانین حوزه آموزش به دانشجویان عزیز کمک کند.

دکتر قاسمی در ادامه جلسه دانشجویان را فرزندان معنوی دانشکده دانست و برای دانشجویان تحصیل بدون دغدغه را آرزو کرد.

دکتر طاهری در ادامه نشست بیان نمود : دانشجویان علاوه بر پیشرفت اخلاقی و علمی باید مشکلاتشان نیز مرتفع گردد. مشکلات در سطح کشور هست و علاقه مندیم تا این مشکلات حل شود، همانطور که دکتر اقبال اشاره کردند اینجا محیط درمانی است، مردم چشم امیدشان به ماست و در زمان جنگ تحمیلی هم پیشقدم بوده ایم و اکنون هم برای این مردم مسائل را مطرح میکنیم تا آن ها هم به نتیجه برسند.از ریاست دانشکده خواهشمندم مسائل و مشکلاتی که مربوط به دانشجویان هست به بالا منعکس کند ، از طرفی دیگر ما به نمایندگی از طرف همه اساتید میگوییم که علاقه مندیم به کلاس درس خود برگردید و از طرف دیگر هم از کارهای شما که به نفع مملکت باشد حمایت میکنیم و ان شاءالله این مشکلات با روش های اصولی و کرسی های آزاداندیشی حل خواهد شد. اینجا مسئله درمان و کمک به مردم بی بضاعتی که به دانشکده می آیند مهم است. ضمنا گفتگوهای مطرح شده از طرف شما در حیطه علمی و اخلاقی شنیده خواهد شد. به درستان ادامه دهید و مسائلتان را در محیط آرام و درست مطرح کنید. همگی کمک می کنیم عقب افتادگی کلاس های شما جبران شود.

دکتر وهبی در ادامه این نشست ضمن اشاره به مهربانی حضرت رسول و اعتبار وجهه علمی امام جعفر صادق این روز را مبنای خیر و برکت دانست و اظهار نمود: شما با روحیات من آشنا هستید به جهت دو جلسه قبل که قریب به 4 ساعت خدمت شما عزیزان بودیم.

عزیزانی که در این جلسه هستند پیشکسوت مجموعه هستند .من از زمانی که به یاد دارم پایم را جلوی مرحوم پدرم دراز نکرده ام. طبیعی است وقتی که دکتر اقبال عزیز میفرمایند از مسیر دلسوزی یا دکتر طاهری که از فرهنگستان تشریف آورده اند ، دکتر قاسمی که میخواهند بروند و ما میخواهیم بمانند، دکتر لفظی عزیز استاد پیشکسوت دپارتمان ما، دکتر کوشکی که دلسوزانه نیازهای شما را می بینند، وقتی یک جمع عقلایی با این میزان اختلاف و تنوع گرایش سیاسی دلسوزانه واسطه می شوند تا خدای نکرده شما آسیب نبینید، من نیز شما را همانطور که قبلا هم گفتم روبروی خودم نمیبینم . تا این لحظه هم هر آنچه وظیفه پدری من بوده انجام داده ام.

همانطور که در جلسات قبل هم گفته ام زلف مطالبات جامعه را تا اندازه ای میشود به محیط آموزشی و بحث و درس و درمان که هرکدام مقدس هستند گره زد ، مطالبه ای داشتید که عرض کردم ما هم داریم. ادامه این وضع خیلی به صلاحتان نیست. در حال حاضر خبری جدید از جلسه امروز هیئت رئیسه میدهم: اگر تا هفته گذشته به مسائلی چشم هم گذاشتیم و در مورد غیبت ها و صفرها بگذریم امروز کاملا وضعیت متفاوت است و مجموعه آمادگی کامل دارد که اعمال قوانین بکند. همانطور که جلسه قبل عرض کردم شما یک قدم به سمت مجموعه برای خودتان حرکت کنید، من بعنوان پدر مجموعه بعد از گرفتن این پالس مثبت دو قدم به سمت شما می آیم.الان سیستم ها کامپیوتری است و حضور و غیاب ها ثبت میشود . در همین لحظه بسیاری از افراد درس را حذف و صفر هستند. بنابراین بعد از نشان دادن این پالس مثبت از طرف شما، چون در سیستم ثبت شده، معاون آموزشی باید بروند و مقامات بالادستی را توجیه کنند و بخواهند ملاحظات را لحاظ کنند. در این جلسه با احترام به فرمایشات عزیزانی که گردن مجموعه حق دارند و از روی دلسوزی اینجا جمع شده اند به امید خدا تلاش میکنیم در چهار چوب دانشکده امنیت شما تضمین شود ، بعد از رفتن به کلاس درس و بخش ها و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی که درمان هست، پیگیری و تلاش خواهیم کرد که از درستان عقب نیفتید و موافقت مقام بالادستی در خصوص غیبت ها را جلب خواهیم کرد.

رئیس دانشکده در ادامه بیان نمود: آخرین مطلب که جلسه پیش هم اشاره کردم اگر الان هم برگردید بخاطر افزایش تعرفه ها و مسائل اقتصادی، ما دغدغه داریم که آیا ریکوارمنت شما تکمیل میشود؟ درهر صورت همه این مسائل در بستر همدلی و همزبانی ان شاءاله قابل حل هست.

محمد علیزاده نماینده ترم 11 در ادامه جلسه بیان کرد: تک تک ما برای ورود به این دانشگاه تلاش کردیم و علاقه مندیم که بیمار ببینیم و سر کلاس بیاییم و خدای نکرده برداشت نشود که خواستیم در خانه باشیم و استراحت کنیم. یا خدای نکرده برداشت نشود ما دشمن اساتید و دانشکده هستیم. یا دنبال این بوده ایم که شما را تحت فشار قرار دهیم.اولا دانشجوها آگاه هستند چه چیزی در حیطه وظایف و مسئولیت شما هست یا چه چیزی نیست و از پیچیدگی های بروکراتیک این مملکت هم خبر دارند.این که حالا یک درخواستی مطرح شود که در اختیار رئیس دانشکده و دانشگاه نباشد در خور وقت این جلسه نیست.قطعا بخاطر حضور اساتید پیشکسوت عزیز و قابل احترام در جلسه، بدون نتیجه از جلسه بیرون نخواهیم رفت.طبق فرمایش دکتر اقبال عزیز و همچنین حسن نیت دکتر قاسمی عزیز خواهشمندیم پادر میانی بین دوطرف باشد. امروز با حسن نیت خدمت رسیده ایم و نمیخواهیم شرایط را پیچیده تر کنیم حقیقت امر این است که از روز دهم خانه نشینی ( اعتصاب) ما (که اصلا تقصیر دانشکده هم نبوده است و شرایطی پیش آمد که دانشجو با دلیل خودش خانه نشین شد)، اکنون بسیاری از دانشجویان بازداشت شده آزاد شده اند دانشجویان میخواهند که به کلاس درس برگردند. الان بحث بر سر چگونگی برگشت دانشجوها به دانشکده هست. ما به عنوان دانشجو صدایمان را به بصورت مسالمت آمیز ترین شکل ممکن اعتراض به یک سری از شرایط، نشان دادیم. از شما هم انتظار برطرف کردن مشکل همه ی شرایط درخواستی خود را نداریم. خودمان هم میدانیم که زمان میبرد . هدف ما برگشت به دانشکده است منتها دنبال این هستیم هر آنچه که در اختیار شماست از آن جهت ضربه نخوریم.دکتر اقبال در ادامه بحث افزود با توجه به شرایط فعلی کشور و شناختی که از دکتر وهبی و دکتر لفظی دارم تعهد اخلاقی میدهم که هر آنچه از دستشان برمیاید کمک می کنند وقولشان قول است. ازاین بابت خیالتان راحت باشد. این را بگویم که حاضر نیستم کوچکترین آبرویی از حضرات جلسه بویژه اساتید پیشکسوت که حضور دارند کم شود. هرکاری از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد. پیشنهاد میکنم از همین حالا سر کلاس و درس خود برگردید.شما عاقل و بالغ هستید و همه شما را به رسمیت میشناسیم و برایتان احترام زیادی قایل هستم در نهایت تصمیم با شماست. این را هم بگویم من بعنوان نماینده اکثریت قریب به اتفاق اعضای هیئت علمی (پیشکسوت و جوان) اینجا هستم.

علیزاده: در حال حاضر تصمیم بر این است که فردا از 7/30 صبح همه دانشجویان بیایند . البته از طرف خودم میگویم، ما نتایج این جلسه را در گروه خواهیم گذاشت به نظر من 90 تا 99 درصد دانشجویان میخواهند از فردا سرکلاس بیایند چون یک سری شهرستان هستند.ضمانت اجرا از شما نمیخواهیم چون نمیشود و قانونی هم نیست. اما شفاف بگویم در حال حاضر توپ در زمین دانشگاه است.ما دشمن شما نیستیم ما شاگرد شما هستیم دنبال برگشتن به دانشگاه هستیم ، هیچ هزینه ای برای دانشگاه ندارد و می تواند بخاطر این عید ربیع الاول از غیبت های دانشجویان بگذرد. برگشتن دانشجویان به دانشکده وجهه دانشگاه و دانشکده را بالا خواهد برد و هم به نفع ما دانشجویان هست که دندانپزشک میشویم و هم بنفع ریاست دانشکده هست که بگوید با تدبیر ما دانشجویان برگشتند.یک بازی دو سر برد است. اما اگر دانشجو برگردد (البته میدانیم شما نمیتوانید تضمین بدهید )، اگر قرار باشد زهر چشمی از ما بگیرند آنموقع حق اعتراض را برای خودمان محفوظ نگه میداریم و اگر از حراست یا ... با ما تماس بگیرند.. ما میگوییم میخواهیم بیاییم اما میترسیم به دانشکده بیاییم چون نگران عواقب بعد از آمدن هستیم مثلا اینکه شاید بعدا به دلایلی درسمان حذف گردد.

دکتر اقبال در ادامه بیان نمود اتفاقات بیرون از دانشکده برعهده مسئولین دانشکده نیست.شما از لحاظ اخلاقی متعهد هستید تحت هر شرایطی با هر نارضایتی بیمار ببینید و این وظیفه شماست.درنهایت اختیار با خودتان است.


دکتر وهبی در پایان جلسه اظهار نمود: به عنوان پدر مجموعه ، خط قرمزمان توهین و تهدید است و بعنوان یک پدر اجازه نخواهم داد که در بین فرزندانم، کسی دیگری را تهدید کند. قطعا مقام بالادستی نسبت به تهدیدی که به چند نفر شده و برخی از خانواده ها شکایت کرده اند بی تفاوت نخواهد ماند و این خارج از اراده ماست. اگر فردا کسی را گرفتند شما به این جلسه ربط ندهید. شما همین فردا هم با اراده و اختیار خود در صورت تمایل می آیید. قدمتان سر چشم دانشکده و دوست داریم شما را ببینیم. وظیفه ما این است که بقدر وسع، تلاش خود را برای کمک به شما بکنیم.

دکتر لفظی با اشاره به قوانین آموزشی دانشکده گفت: ما با حسن نیت دنبال راهکار حل مشکل هستیم تا شما ضرر نکنید و از شما کمک خواهیم گرفت و با مقامات بالا صحبت میکنیم تا شما ضرر نکنید.

در انتها جلسه با آرزوی خیر و سلامتی برای همه به پایان رسید.

 

  • گروه خبری : آرشیو
  • گروه خبری : 121625
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب