• تاریخ انتشار : 1398/08/11 - 10:15
  • بازدید : 440
  • تعداد بازدیدکننده : 20
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی دانشکده

معرفی واحد فلوشیپ دندانپزشکی بیمارستانی کودکان در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی

واحد فلوشیپ گروه دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه در سال 1387 و به عنوان اولین مرکز دانشگاهی آموزشی تخصصی در حیطه بیمارستانی در کنار بیمارستان کودکان مفید به عنوان سانتر کشوری می باشد که پس از ده سال سابقه فعالیت بیمارستانی کودکان به فعالیت خود ادامه می دهد.

واحد فلوشیپ گروه دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه در سال 1387 و به عنوان اولین مرکز دانشگاهی آموزشی تخصصی در حیطه بیمارستانی در کنار بیمارستان کودکان مفید به عنوان سانتر کشوری می باشد که پس از ده سال سابقه فعالیت بیمارستانی کودکان به فعالیت خود ادامه می دهد.

این واحد در طول 12 سال گذشته بصورت مداوم به عنوان بالی کمکی و مؤثر برای بخش دندانپزشکی کودکان بوده و  ارائه خدمات درمانی دندان ها، در کودکان با شدت بالای ترس واضطراب ، در این واحد و در موارد خاص در بیمارستان کودکان مفید انجام   می گردد.

در همین رابطه با دکتر قاسم انصاری رئیس فلوشیپ دندانپزشکی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به گفتگو پرداختیم.

دکتر انصاری خدمات فوق تخصصی ارائه شده در این واحد را مشوق بیماران و والدین آنها دانست ، بطوریکه عموماً لیست انتظار دریافت درمان را در مواردی تا سه ماه اعلام نمود.

وی ، ارائه بروز اطلاعات و آموزش مهارت های کلینیکی منحصر بفرد در این دانشگاه را سبب رقابت متخصصین کودکان کشوربرای شرکت در آزمون ورودی این دوره فلوشیپ عنوان نمود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اعلام نمود : تاکنون تعداد20 همکار دندانپزشک متخصص کودکان توانسته اند دوره را با موفقیت به پایان برسانند و در تابستان اخیر نیز با برگزاری آزمون ورودی ، دو نفر همکار جدید در این دوره پذیرفته شده اند.

رئیس فلوشیپ ، حضور مستمر و مسئولانه همکاران  متخصص بیهوشی در این بخش و ارائه خدمات مشاوره پزشکی قبل از درمان دندانی را از امتیازات عمده این روند درمانی دانست و گفت : این مهم ،  بیماران و والدین را با خدمات استاندارد و مؤثری همراه  می نماید.

وی ادامه داد :  این بخش در ارتباط تنگاتنگی با بیمارستان کودکان مفید می باشد ، بطوریکه تعدادی از بیمارانی که دارای بیماری های زمینه ای قبلی ، مغزی ، یا خونی هستند و حتماً باید در شرایط بیمارستانی درمان شوند ، پس از پایش ، جهت درمان به بیمارستان ارجاع و پس از تعیین وقت و انجام مشاوره های لازم توسط همکاران متخصص یا فوق تخصص برای درمان بیهوشی در نوبت قرار می گیرند.

این بیماران عموماً از اقصی نقاط کشور به این مرکز ارجاع داده می شوند و سپس بر اساس اولویت درمانی توسط همکاران گروه فلوشیپ دندانپزشکی بیمارستانی این دانشکده درمان می گردند.

ایشان یاداور شد : بیماران متعددی از جمله مبتلایان به هموفیلی و کاندید پیوندهای مغز استخوان یا اعضای دیگر ، از جمله بیماران ، با تعداد نسبتاً بالایی هستند که در این مسیر درمانی قرار می گیرند.

درخاتمه رئیس فلوشیپ ایجاد شرایط آرام و بدون دغدغه ودر مواردی امکان درمان یک جلسه ای برای بیماران را از مواردی عنوان نمود که سبب آرامش بیمار و والدین و تشویق آنها در صورت نیاز به پیگیری های درمانی بعدی می گردند.

شایان ذکر است  ;حضور اساتید مجرب و دوره دیده در زمینه درمان های دندانپزشکی تحت شرایط آرامبخشی و بیهوشی در این دانشگاه ، کیفیت آموزش و درمان در این کلینیک را دوچندان می سازد.

گفتنی است کلینیک فلوشیپ اطفال شامل اتاق انتظاربیمار، فضای اسکراب ، فضای بازی کودک ، فضای درمان ، اتاق عمل و ریکاوری چهارتخته می باشد.

همچنین بخش بیمارستانی آن روزهای زوج هفته و با درمان حدود 30 بیمار در ماه ، برنامه ریزی شده و خدماتی از جمله  ترمیمی ، پالپوتومی ، کشیدن ، روکش و... برای کودکان زیر 12 سال ارائه می دهد.

بیماران می توانند به بخش اطفال دانشکده مراجعه نمایند و پس از معاینه و درصورت صلاحدید اساتید ، ارجاع به کلینیک فلوشیپ دندانپزشکی بیمارستانی کودکان انجام می پذیرد.

تلفن : 22175351 – 29902302

"درسنامه جامع دوره فلوشیپ دندانپزشکی بیمارستانی کودکان"

 

  • گروه خبری : آرشیو
  • گروه خبری : 84620
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب