• تاریخ انتشار : 1399/01/24 - 20:54
  • بازدید : 510
  • تعداد بازدیدکننده : 23
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی

مراقبت از دندان ها در دوران قرنطینه / اورژانس دندانپزشکی فقط دردهای دندانی شدید به علت پوسیدگی، عفونت و خونریزی های دهان و دندانی

دکترمحسن دالبند رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن حضور در برنامه تلویزیونی با موضوع مراقبت از دندان ها در دوران قرنطینه روز دندانپزشک را به دندان پزشکان کشور، اساتید و همکاران دانشگاهی تبریک گفت.

 

دکترمحسن دالبند رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن حضور در برنامه تلویزیونی با موضوع " مراقبت از دندان ها در دوران قرنطینه " روز دندانپزشک را به دندان پزشکان کشور، اساتید و همکاران دانشگاهی تبریک گفت.

دکتر دالبند اعمال دندانپزشکی را به دلیل انتشار آلودگی این ویروس از طریق بزاق ، خون ، تماس و همچنین ماندگاری ویروس ساعت ها به صورت پودر در محیط دندانپزشکی ، بین دو بیمار و بیمار ودندانپزشک به شدت خطرناک عنوان کرد و گفت به همین خاطر دندانپزشکان در طی این مدت فقط اقدام به کارهای اورژانس دندانپزشکی نمودند .

دکتر دالبند از مردم خواست با خودمراقبتی ، درمان های انتخابی دندانپزشکی مانند زیباسازی دندان‌ها ، درمان‌های ایمپلنت و بعضی از جراحی‌ها را به تعویق بیاندازند .

ایشان با اشاره به اینکه ما هنوز هم در معرض خطر هستیم و بسیاری آمارهای نگران‌کننده هم در رابطه با این موضوع وجود دارد  اظهار امیدواری کرد ، بزودی کرونا را شکست دهیم.

رئیس دانشکده بر روش صحیح مسواک زدن و زمان مناسب مسواک زدن در کنار استفاده از نخ دندان و دهان شویه جهت حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان تاکید نمود .

ایشان وضعیت فیزیکی استفاده از دهان شویه ها و مسواک را بسیار مهمتر از وضعیت شیمیایی آن دانست وگفت اگر افراد حتی با محلول یک لیوان آب و یک چهارم قاشق چایخوری نمک ساده اقدام به شست و شوی دهان خود کنند کفایت می کند و افزود البته دهان‌شویه حاوی فلوراید برای کودکان بهتر است و تاکید نمود مردم در این مدت مواد شیرینی کمتر مصرف کنند.

دکتر دالبند در شرایط خاص بحران بیماری کرونا یکی از اورژانس های دندانپزشکی را درد خود به خود ، در حالی که با آب گرم تشدید شود ویک طرف صورت را در بر بگیرد و برای بیمار غیرقابل تحمل باشد مجاز به مراجعه دانست تا با اقداماتی همچون برداشتن قسمتی از عصب و پانسمان موقت از میزان درد او کاسته شود.

ایشان یکی دیگر از اورژانس‌ها را بحث عفونت‌ ها عنوان نمود و افزود که عفونت بسیار خطرناک است بنابراین مردم باید مراقب باشند و مخصوصاً در مورد کودکان،  در صورت وجود تورم روی لثه ها، اطراف دهان و دندان ها و زیر فک حتما به دندانپزشکی مراجعه کنند.

دکتر دالبند کنترل خونریزی را مورد بعدی درمان اورژانس دانست وگفت :  خونریزی در بیماران سیستمی که داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین آسپرین و غیره مصرف می کنند شایع است و به دلایل مختلف ممکن است دچار خونریزی شوند و در این مواقع دیگر چاره ای نیست و باید مراجعه کرد وحتما قبل از مراجعه ، با مراکزدانشگاهی تماس بگیرند و مشاوره اولیه انجام شود تا مراجعه به کلینیک یا بیمارستان تعیین شود.

ایشان افزود: مراکز دانشگاهی جهت انجام درمان اورژانس دندانپزشکی باز است و  حتی در ایام تعطیل نیز خدمات اورژانس ارائه دادند و در هفته های اخیر تعداد قابل توجهی مراجعه کننده برای اعمال اورژانسی داشته اند .

وی ادامه داد خوشبختانه مردم ما آنقدر فهیم هستند که فقط در شرایط اورژانس مراجعه کنند و من هم به همه همکاران خودم توصیه می کنم که این خدمات اورژانسی را دریغ نکنند و از انجام اعمال انتخابی و الکتیو بسیار جدی پرهیز کنند ، به جهت اینکه این خطر دوسویه است و سلامت دندانپزشک و بیمار هر دو در خطر است.

مراکز خدمات دهی اورژانس دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

دانشکده دندانپزشکی به آدرس بزرگراه شهید چمران، اوین ، بلوار دانشجو ، دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی

شماره تماس : 22403075

کلینیک بهفر به آدرس خیابان دماوند ، به سمت غرب ، بعد از تقاطع نیروی هوایی ، ایستگاه پل (BRT) ، جنب پمپ بنزین زرکش 

شماره تماس:  77813948 – 77816611

 

 

 

  • گروه خبری : آرشیو
  • گروه خبری : 90641
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب